loading...
کـــــــــــــــــرج 2
نــــــیـما اقایـــی بازدید : 615 جمعه 30 مهر 1389 نظرات (0)

در این بخش شما با طریقه معرفی خود آشنا می‌شوید. برای موثر بودن تمرینات این بخش باید آنها را بارها و بارها تکرار کنید تا بتوانید در شرایط مختلف از آنها استفاده کنید. در صورت امکان تمرین ها را بلند تکرار کنید. دو روش ارائه شده در پایین از نظر معنی تفاوت خاصی با هم ندارند. البته کاربردهای هر روش با روش دیگر کمی متفاوت است اما در ابتدا نیازی به یادگیری آن نیست.

 

نام من گرهارد است

.Mein Name ist Gerhardt

نام من فریدا است

.Mein Name ist Frieda

نام من بوریس است

.Mein Name ist Boris

نام من تانیا است

.Mein Name ist Tanja

نام من ... است

....Mein Name ist

 

نام شما چیست؟

؟Wie heißen Sie

نام من هلموت است

.Ich heiße Helmut

نام من لویزِ است

.Ich heiße Luise

نام من ورنر است

.Ich heiße Werner

نام من گودرون

.Ich heiße Gudrun

نام من ... است.

....Ich heiße

 

تمرین زیر شروع کوتاه و ساده یک مکالمه را نشان می‌دهد. سعی کنید جمله‌ها را بارها به طور بلند تکرار کنید.

 

ببخشید نام شما چیست؟

؟Wie heißen Sie, bitte

نام من براوون است. ورنر براوون

.Ich heiße Braun. Werner Braun

روز بخیر آقای براوون

.Guten Tag, Herr Braun

نام من شیلر است. تانیا شیلر

.Ich heiße Schiller. Tanja Schiller

روز بخیر خانم شیلر

.Guten Tag, Frau Schiller

نام من اشنایدر است

.Ich heiße Schneider

فردریش اشنایدر

.Friedrich Schneider

روز بخیر اقای اشنایدر

.Guten Tag, Herr Schneider

نام من کلر است. ماریان کلر

.Ich heiße Keller. Marianne Keller

روز بخیر خانم کلر

.Guten Tag, Frau Keller

نام من ... است.

...Ich heiße

روز بخیر (اقا/ خانم) ...

...(Guten Tag (Herr/Frau

 

تمرین زیر طریقه سوال کردن درباره افراد را نشان می‌دهد. سعی کنید جمله‌ها را بارها به طور بلند تکرار کنید.

 

او کیست؟

؟Wer ist das

او معلم است.

.Das ist der Lehrer

او کیست؟

؟Wer ist das

او پرفسور (مونث) است.

.Das ist die Professorin

او کیست؟

؟Wer ist das

او دانش آموز است.

.Das ist der Student

او کیست؟

؟Wer ist das

او خلبان است.

.Das ist der Pilot

او کیست؟

؟Wer ist das

او مادر است.

.Das ist die Mutter

او کیست؟

؟Wer ist das

او پدر است.

.Das ist der Vater

او کیست؟

؟Wer ist das

او پرفسور شرفر است.

.Das ist Professor Schräfer

 

جمله‌های زیر را بلند تکرار کنید.

نام شما چیست؟

؟Wie heißen Sie

نام من تینا است.

Ich heiße Tina

نام پدر من کارل است.

Mein Vater heißt Karl

نام شما چیست؟

؟Wie heißen Sie

نام من روبرت است.

Ich heiße Robert

نام پدر من گرهارت است.

Mein Vater heißt Gerhardt

نام شما چیست؟

؟Wie heißen Sie

نام من ویلهلم است.

Ich heiße Wilhelm

نام پدر من ویلهلم است.

Mein Vater heißt Wilhelm

 
تمرین زیر درباره سوال کردن و پاسخ دادن درباره محل افراد است. جمله‌های زیر را بلند تکرار کنید.

 

آقای اشنایدر کجاست؟

؟Wo ist Herr Schneider

آقای اشنایدر در آلمان است.

.Herr Schneider ist in Deutschland

پرفسور گلب کجاست؟

؟Wo ist Professor Gelb

پرفسور گلب در آمریکا است.

.Professor Gelb ist in Amerika

معلم کجاست؟

؟Wo ist der Lehrer

معلم در پاریس است.

.Der Lehrer ist in Paris

دانش آموز (مونث) کجاست؟

؟Wo ist die Studentin

دانش آموز در برلین است.

.Die Studentin ist in Berlin

بچه کجاست؟

؟Wo ist das Kind

بچه اینجاست.

.Das Kind ist hier

پدر کجاست؟

؟Wo ist der Vater

پدر آنجاست.

.Der Vater ist da

گزارشگر (مونث) کجاست؟

؟Wo ist die Reporterin

گزارشگر در ورشو است.

.Die Reporterin ist in Warschau

خانم باوور کجاست؟

؟Wo ist Frau Bauer

خانم باوور در دانمارک است.

.Frau Bauer ist in Dänemark

 

مکالمات کوتاه زیر را تمرین کنید:

روز بخیر آقای اشنایدر.

Guten Tag, Herr Schneider

روز بخیر ویلهلم, حالت چطوره؟

?Guten Tag, Wilhelm. Wie geht’s

ممنون, خوبم.

Gut, danke

 

روز بخیر خانم بنز.

Guten Morgen, Frau Benz

روز بخیر کارل, حالت چطوره؟

?Guten Morgen, Karl. Wie geht’s

ممنون, خوبم.

Gut, danke

 

روز بخیر دکتر باوور.

Guten Abend, Doktor Bauer

روز بخیر تینا, حالت چطوره؟

?Guten Abend, Tina. Wie geht’s

ممنون, خوبم.

Gut, danke

 

و برای قبل از خواب:

شب بخیر آقای درف.

Gute Nacht, Herr Dorf

شب بخیر نیلز.

Gute Nacht, Nils

 

مکالمات کوتاه زیر را تمرین کنید.

 

روز بخیرخانم باخ

Guten Tag, Frau Bach

روز بخیر فلیکس, حالت چطوره؟

?Guten Tag, Felix. Wie geht’s

خوبم , ممنون.

Gut, danke

خداحافظ فلیکس.

Auf Wiedersehen, Felix

خداحافظ خانم باخ.

Auf Wiedersehen, Frau Bach

 

صبح بخیر هلموت.

Guten Morgen, Helmut

صبح بخیر لویز. حالت چطوره؟

?Guten Morgen, Luise. Wie geht’s

خوبم, ممنون.

Gut, danke

خداحافظ لویز.

Auf Wiederschauen, Luise

خداحافظ هلموت.

Auf Wiederschauen, Helmut

 

شب بخیر کارل.

Guten Abend, Karl

شب بخیر ناتاشا. حالت چطوره؟

?Guten Abend, Natascha. Wie geht’s

خوبم, ممنون.

Gut, danke

خداحافظ ناتاشا.

Tschüs, Natascha

خداحافظ کارل.

Tschüs, Karl

 

جمله‌های زیر را بلند تکرار کنید.

او کیست؟

?Wer ist das

او یک دوست است.

Das ist ein Freund

او کیست؟

?Wer ist das

او یک دوست (مونث) است.

Das ist eine Freundin

او کیست؟

?Wer ist das

او برادر من است.

Das ist mein Bruder

او کیست؟

?Wer ist das

او خواهر من است.

Das ist meine Schwester

او کیست؟

?Wer ist das

او عمو/دائی من است.

Das ist mein Onkel

او کیست؟

?Wer ist das

او عمه/خاله من است.

Das ist meine Tante

او کیست؟

?Wer ist das

او پدربزرگ من است.

Das ist mein Großvater

او کیست؟

?Wer ist das

او دختر من است.

Das ist meine Tochter

سوالات بله/خیر و زیر را پرسیده و سپس به آنها جواب دهید.

آیا او عمو/دائی است؟

?Ist das der Onkel

بله, او عمو/دائی است.

.Ja, das ist der Onkel

نه, او عمو/دائی نیست.

.Nein, das ist nicht der Onkel

او پدر بزرگ است.

.Das ist der Großvater

آیا او یک دوست است؟

?Ist das ein Freund

بله, او یک دوست است.

.Ja, das ist ein Freund

نه, او یک دوست نیست.

.Nein, das ist kein Freund

او برادر من است.

.Das ist mein Bruder

آیا او مادر بزرگ است؟

?Ist das die Großmutter

بله, او مادر بزرگ است.

.Ja, das ist die Großmutter

نه, او مادر بزرگ نیست.

.Nein, das ist nicht die Großmutter

او عمه/خاله من است.

.Das ist meine Tante

آیا او یک دوست (مونث) است؟

?Ist das eine Freundin

بله, او یک دوست است.

.Ja, das ist eine Freundin

نه, او یک دوست است.

.Nein, das ist keine Freundin

او خواهر من است.

.Das ist meine Schwester

جمله‌های زیر طریقه سوال کردن با was را نشان می‌دهد. سوالات و جواب‌ها را بلند تکرار کنید.

آن یک کتاب است یا یک دفتر؟

?Ist das ein Buch oder ein Heft

آن یک کتاب است.

.Das ist ein Buch

آن یک کتابخانه است یا یک دبیرستان؟

Ist das eine Bibliothek oder ein Gymnasium?

آن یک کتابخانه است.

.Das ist eine Bibliothek

آن چیست؟

?Was ist das

آن رایانه من است.

.Das ist mein Computer

آن چیست؟

?Was ist das

آن روزنامه من است.

.Das ist meine Zeitung

آن چیست؟

?Was it das

آن یک رودخانه است.

.Das ist ein Fluss

آن چیست؟

?Was ist das

آن یک ساعت است.

.Das ist eine Uhr

آیا آن یک آپارتمان است؟

?Ist das eine Wohnung

بله, آن یک آپارتمان است.

.Ja, das ist eine Wohnung

نه, آن یک آپارتمان نیست.

.Nein, das ist keine Wohnung

آن یک خانه است.

.Das ist ein Haus

آیا آن یک مداد است؟

?Ist das ein Bleistift

بله, آن یک مداد است.

.Ja, das ist ein Bleistift

نه, آن یک مداد نیست.

.Nein, das ist kein Bleistift

آن یک خودکار است.

.Das ist ein Kuli

آیا آن یک شهر است.

?Ist das eine Stadt

بله, آن یک شهر است.

.Ja, das ist eine Stadt

 
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 598
  • کل نظرات : 297
  • افراد آنلاین : 22
  • تعداد اعضا : 224
  • آی پی امروز : 97
  • آی پی دیروز : 59
  • بازدید امروز : 292
  • باردید دیروز : 232
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,595
  • بازدید ماه : 4,167
  • بازدید سال : 20,721
  • بازدید کلی : 1,012,787
  • کدهای اختصاصی
    « ارسال برای دوستان »
    نام شما :
    ایمیل شما :
    نام دوست شما:
    ایمیل دوست شما:

    Powered by ParsTools
    مطالب پر بازديد اثر آلودگی روی کیفیت زندگی بازدید : 25477
    ارتباط فردوسی و سلطان محمود غزنوی بازدید : 15925
    هواكره چيست؟ بازدید : 13475
    نمونه سوال فیزیک (مدرسه تیزهوشان) اول راهنمایی بازدید : 10775
    تفسیر ایت الکرسی بازدید : 10639
    هنجار و ارزش های اجتماعی بازدید : 10401
    معرفی شغل پزشکی بازدید : 9131
    تیتراسیون اسید-باز بازدید : 8109
    ساختار سلولی چیست بازدید : 8009
    مهمترین مشکلات معلولین جسمی و حرکتی بازدید : 7483
    اصول راه اندازی یک کسب و کار موفق بازدید : 6901
    اهميت جنگل ها و مراتع بازدید : 6641
    آشنایی با رشته مکانیک خودرو بازدید : 6555
    موقعیت جغرافیایی کرج(البرز) بازدید : 6231
    تاریخچه ارگ بم بازدید : 6135
    نقش رسانه ها در پیشرفت جامعه بازدید : 6039
    اثرات نور بر روی گیاهان بازدید : 5839
    انگیزش چیست بازدید : 5397
    پروژه مخابرات پایان نامه دانشجویی بازدید : 5129
    سوالات روش هاي تحقيق در روان شناسي و علوم تربيتي بازدید : 4935
    نقش سرمایه انسانی در توسعه اقتصادی بازدید : 4757
    نظام اقتصادی بازدید : 4735
    نمونه سوال مدرسه تیزهوشان علوم اول راهنمایی بازدید : 4733
    سوالات روش هاي تحقيق در روان شناسي و علوم تربيتي بازدید : 4689
    وكالت بلا عزل بازدید : 4509
    روشهاي نگهداري مواد غذايي بازدید : 4419
    قانون های نیوتون بازدید : 4319
    مقایسه ساعت کار ایران با سایر کشورها بازدید : 4295
    آب و هواي آسيا بازدید : 4229
    نكات ايمني در ساختمان سازي بازدید : 4065
    سخنان آموزنده: