loading...
کـــــــــــــــــرج 2
نــــــیـما اقایـــی بازدید : 635 جمعه 30 مهر 1389 نظرات (0)

جمله‌های زیر طریقه سوال کردن درباره محل را نشان می‌دهد. سوالات و جواب‌ها را بلند تکرار کنید.

 

خلبان کجاست؟

؟Wo ist der Pilot

حلبان در هانوور است.

.Der Pilot ist in Hannover

کتابخانه کجاست؟

؟Wo ist die Bibliothek

کتابخانه از اینجا دور است.

.Die Bibliothek ist weit von hier

موزه کجاست؟

؟Wo ist das Museum

موزه از اینجا دور نیست.

.Das Museum ist nicht weit von hier

پرفسور کمپ کجاست؟

؟Wo ist Professor Kamps

پرفسور کمپ در خانه است.

.Professor Kamps ist zu Hause

آیا خانم کمپ در خانه است؟

؟Ist Frau Kamps zu Hause

بله, خانم کمپ در خانه است.

.Ja, Frau Kamps ist zu Hause

نه, خانم کمپ در خانه نیست.

.Nein, Frau Kamps ist nicht zu Hause

خانم کمپ در برلین است.

.Frau Kamps ist in Berlin

آیا عمه/خاله شما در خانه است؟

؟Ist Ihre Tante zu Hause

بله, عمه/خاله من در خانه است.

.Ja, meine Tante ist zu Hause

نه عمه/خاله من در خانه نیست.

.Nein, meine Tante ist nicht zu Hause

عمه/خاله من در لهستان است.

.Meine Tante ist in Polen

 

تمرین زیر مربوط به ضمایر ملکی ساده mein و Ihr است. توجه داشته باشید که ضومیر ملکی Ihr با توجه به بزرگ بودن حرف اول مربوط به حالت مودبانه (و نه سوم شخص مونث) است.

جمله‌های زیر را تمرین کنید.

پدر شما کجاست؟

?Wo ist Ihr Vater

پدر من در خانه است.

.Mein Vater ist zu Hause

خواهر شما کجاست؟

?Wo ist Ihre Schwester

خواهر من در هامبورگ است.

.Meine Schwester ist in Hamburg

مادر بزرگ شما کجاست؟

?Wo ist Ihre Großmutter

مادربزرگ من در رم است.

.Meine Großmutter ist in Rom

آیا عمو/دائی شما در رم است؟

?Ist Ihr Onkel in Berlin

نه, عمو/دائی من در برلین نیست.

.Nein, mein Onkel ist nicht in Berlin

عمو/دائی من در هایدلبرگ است.

.Mein Onkel ist in Heidelberg

آیا دوست (مونث) شما در خانه است؟

?Ist Ihre Freundin zu Hause

نه, دوست من در خانه نیست.

.Nein, meine Freundin ist nicht zu Hause

دوست من در آمریکا است.

.Meine Freundin ist in Amerika

آیا خودروی شما اینجاست؟

?Ist Ihr Auto hier

نه, خودروی من از اینجا دور است.

.Nein, mein Auto ist weit von hier

در جمله‌های پایین با ضمایر فاعلی بیشتر آشنا می‌شوید. جمله‌های زیر را با صدای بلند تمرین کنید.

 

من آمریکایی هستم.

.Ich bin Amerikaner

من آمریکایی (مونث) هستم.

.Ich bin Amerikanerin

آیا تو آلمانی هستی؟

?Bist du Deutscher

آیا شما آلمانی هستید؟

.Sind Sie Deutsche

شما کجا هستید؟

?Wo seid ihr

ما در آلمان هستیم.

.Wir sind in Deutschland

آنها از اینجا دور نیستند.

.Sie sind nicht weit von hier

پدر شما کجاست؟

?Wo ist Ihr Vater

او در هامبورگ است.

.Er ist in Hamburg

دوست (مونث) شما کجاست؟

?Wo ist Ihre Freundin

او (مونث) در اتریش است.

.Sie ist in Österreich

دفترچه شما کجاست؟

?Wo ist Ihr Heft

آن در خانه است.

.Es ist zu Hause

در این بخش با کاربردهای مختلف ضمایر زبان آلمانی به ویژه ضمایر فاعلی آشنا می‌شویم.

در موقع تکرار تمرین‌ها به کاربردهای مختلف ضمیر Sie و همچنین تفاوت ضمیر فاعلی Ihr (دوم شخص جمع) و ضمیر ملکی Ihr (مال شما) توجه داشته باشید.

Ich bin Iraner.

.من ایرانی (مذکر) هستم

Ich bin Iranerin.

.من ایرانی (مونث) هستم

Bist du Deutscher?

آیا تو آلمانی هستی؟

Sind Sie Deutsche?

آیا شما (رسمی) آلمانی هستید؟

Wo seid ihr?

شما (جمع غیر رسمی) کجا هستید؟

Wir sind in Deutschland.

.ما در آلمان هستیم

Sie sind nicht weit von hier.

.آنها از اینجا دور نیستند

Wo ist Ihr Vater?

.پدر شما کجاست

Er ist in Hamburg.

او در هامبورگ است

Wo ist Ihre Freundin?

دوست تو (مونث) کجاست؟

Sie ist in Österreich.

او در اتریش است.

Wo ist Ihr Heft?

دفتر شما (رسمی) کجاست؟

Es ist zu Hause.

.آن) در خانه است)

 

در این بخش سعی می‌کنیم استفاده از صفت‌های ساده را در جمله‌ها تمرین کنیم. جمله‌های زیر را بلند بخوانید.

توجه داشته باشید که هر صفت در زبان آلمانی می‌تواند چند معادل در فارسی داشته باشد.

معلم خوب است.

.Der Lehrer ist gut

استاد سرگرم کننده است.

.Die Professorin ist interessant

مادر بزرگ من مسن است.

.Meine Großmutter ist alt

ماشین من قرمز است.

.Mein Wagen ist rot

آیا خانه شما سفيد است.

?Ist Ihr Haus weiß

آیا شما جوان هستید.

?Sind sie jung

آن شرط‌بند بدبخت است.

.Das Wetter ist schlecht

خودکار نو است.

.Der Kuli ist neu

آیا آن موزه قدیمی است.

?Ist das Museum alt

من جوان هستم.

.Ich bin jung

تو کوچکی فلیکس.

.Du bist klein, Felix

 

در این بخش به بیان طریقه سوال کردن با کلمه سوالی Wann (چه وقت؟) و پاسخ دادن به این سوالات می‌پردازیم. تمرین‌های زیر را تکرار کنید.

 

مهمانی چه زمانیست؟

?Wann ist die Party

مهمانی امروز است.

.Die Party ist heute

مهمانی فرداست.

.Die Party ist morgen

مهمانی هفته بعد است.

.Die Party ist nächste Woche

مهمانی روز دوشنبه است.

.Die Party ist am Montag

امتحان چه زمانیست؟

?Wann ist das Examen

امتحان امروز است.

.Das Examen ist heute

امتحان فرداست.

.Das Examen ist morgen

امتحان هفته بعد است.

.Das Examen ist nächste Woche

امتحان روز دوشنبه است.

.Das Examen ist am Montag

در این بخش به بیان طریقه سوال کردن با کلمه سوالی Warum (چرا؟) و پاسخ دادن به این سوالات می‌پردازیم. تمرین‌های زیر را تکرار کنید.

برای جواب دادن به سوال‌های مطرح شده با Warum می‌توان از واژه denn (چون, چراکه) استفاده کرد.

چرا ایریس در خانه است؟

?Warum ist Iris zu Hause

ایریس در خانه است چون او مریض است.

.Iris ist zu Hause, denn sie ist krank

چرا تو در خانه‌ای؟

?Warum bist du zu Hause

من در خانه‌ام چون مریض هستم.

.Ich bin zu Hause, denn ich bin krank

چرا او در خانه است?

?Warum ist er zu Hause

او در خانه است چون مریض است.

.Er ist zu Hause, denn er ist krank

چرا این دختر در خانه است؟

?Warum ist das Mädchen zu Hause

این دختر در انه است چون او مریض است.

.Das Mädchen ist zu Hause, denn es ist krank

چرا ما در خانه‌ایم

?Warum sind wir zu Hause

شما در خانه‌اید چون مریض هستید.

.Ihr seid zu Hause, denn ihr seid krank

توماس! اریک! چرا شما در خانه هستید

?Thomas! Erik! Warum seid ihr zu Hause

ما در خانه هستیم چون ما مریض هستیم

.Wir sind zu Hause, denn wir sind krank

چرا شما در خانه‌اید, آقای برنر؟

?Warum sind Sie zu Hause, Herr Brenner

من در خانه‌ام چون من مریض هستم.

.Ich bin zu Hause, denn ich bin krank

 
مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 598
  • کل نظرات : 297
  • افراد آنلاین : 18
  • تعداد اعضا : 224
  • آی پی امروز : 100
  • آی پی دیروز : 59
  • بازدید امروز : 295
  • باردید دیروز : 232
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,598
  • بازدید ماه : 4,170
  • بازدید سال : 20,724
  • بازدید کلی : 1,012,790
  • کدهای اختصاصی
    « ارسال برای دوستان »
    نام شما :
    ایمیل شما :
    نام دوست شما:
    ایمیل دوست شما:

    Powered by ParsTools
    مطالب پر بازديد اثر آلودگی روی کیفیت زندگی بازدید : 25477
    ارتباط فردوسی و سلطان محمود غزنوی بازدید : 15925
    هواكره چيست؟ بازدید : 13475
    نمونه سوال فیزیک (مدرسه تیزهوشان) اول راهنمایی بازدید : 10775
    تفسیر ایت الکرسی بازدید : 10639
    هنجار و ارزش های اجتماعی بازدید : 10401
    معرفی شغل پزشکی بازدید : 9131
    تیتراسیون اسید-باز بازدید : 8109
    ساختار سلولی چیست بازدید : 8009
    مهمترین مشکلات معلولین جسمی و حرکتی بازدید : 7483
    اصول راه اندازی یک کسب و کار موفق بازدید : 6901
    اهميت جنگل ها و مراتع بازدید : 6641
    آشنایی با رشته مکانیک خودرو بازدید : 6555
    موقعیت جغرافیایی کرج(البرز) بازدید : 6231
    تاریخچه ارگ بم بازدید : 6135
    نقش رسانه ها در پیشرفت جامعه بازدید : 6039
    اثرات نور بر روی گیاهان بازدید : 5839
    انگیزش چیست بازدید : 5397
    پروژه مخابرات پایان نامه دانشجویی بازدید : 5129
    سوالات روش هاي تحقيق در روان شناسي و علوم تربيتي بازدید : 4935
    نقش سرمایه انسانی در توسعه اقتصادی بازدید : 4757
    نظام اقتصادی بازدید : 4735
    نمونه سوال مدرسه تیزهوشان علوم اول راهنمایی بازدید : 4733
    سوالات روش هاي تحقيق در روان شناسي و علوم تربيتي بازدید : 4689
    وكالت بلا عزل بازدید : 4509
    روشهاي نگهداري مواد غذايي بازدید : 4419
    قانون های نیوتون بازدید : 4319
    مقایسه ساعت کار ایران با سایر کشورها بازدید : 4295
    آب و هواي آسيا بازدید : 4229
    نكات ايمني در ساختمان سازي بازدید : 4065
    سخنان آموزنده: