loading...
کـــــــــــــــــرج 2
نــــــیـما اقایـــی بازدید : 734 جمعه 23 مهر 1389 نظرات (0)
سالروز شهادت حسين فهميده
جام جم آنلاين: شهيد فهميده که با اقدام حماسي خويش به تعبير حضرت امام (ره) رهبر جامعه لقب گرفت، نمونه اي از خيل نوجوانان و جوانان بسيجي است که در دوران دفاع مقدس ضمن تحصيل در مدارس و دانشگاهها به سوي جبهه ها شتافتند تا امنيت و آرامش اين سرزمين را براي قرنها بيمه کنند.
 

شهيد محمد حسين فهميده يکي از هزاران نونهال و دانش آموز بسيجي کشور است که با نثار خون خود بر تازگي و سرخي خون شهداي جنگ تحميلي افزودند. او با سرمايه عظيمي از فهم و درک انقلابي و اعتقادات اسلامي، وارد جنگ شد و با وجود سن کم به قهرماني جاودان مبدل گشت.

نوجوانان و جوانان دانش آموز در طول 8 سال دفاع مقدس نقش برجسته اي در پيشبرد اهداف و آرمانهاي انقلاب اسلامي ايفا کردند و با طلايه داري جبهه‌ها و تقديم بيش از 36 هزار شهيد و هزاران مجروح و آزاده در هشت سال جنگ تحميلي دين خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند.

شهيد محمد حسين فهميده در شانزدهم ارديبهشت ماه 1346 (مصادف با سوم محرم) در روستاي سراجه قم متولد شد. وي دوران ابتدايي و دوسال اول مقطع راهنمايي را در قم گذراند وسپس طي سفر خانواده به کرج در اين شهرستان به ادامه تحصيل پرداخت.

وي که سومين فرزند خانواده در بين هفت خواهر و برادر خود بود، پس از پيروزي انقلاب با شروع حوادث کردستان به مناطق درگيري با منافقين و ضد انقلاب شتافت و پس از آن با شنيدن تجاوز نيروهاي بعث عراق به خوزستان، رهسپار اين سرزمين شد و در کنار مردم مقاوم خونين شهر حماسه آفريد.

شهيد فهميده که به دليل کمي سن بارها از سوي مسئولان اعزام کننده با ممانعت از حضور در خط مقدم مواجه شده بود سرانجام با تلاشهاي زيرکانه خويش اعتماد مسئولان نظامي منطقه را جلب کرد و در مناطق درگيري مستقيم با دشمن حاضر شد.

وي سرانجام در روز هشتم آبان 59 در زماني که خرمشهر مورد محاصره رژيم بعث عراق بود، براي جلوگيري از پيشروي تانکهاي عراقي به شهر و قتل عام نيروهاي مقاومت، با نارنجکي در دست از لابه لاي سفير گلوله هاي دشمن خود را به تانک دشمن ‌مي رساند و با استفاده از نارنجک، تانک دشمن را منفجر مي کند که در اثر اين انفجار محل عبور ديگر تانک ها بسته مي شود و خود نيز به شهادت مي رسد.

شهيد حسين فهميده، اين دليرمرد نوجوان که با اقدام شجاعانه در مقابل تهاجم نيروهاي دشمن نام خود را در دفتر شهيدان هماره زنده تاريخ ايران ثبت کرد، هم اکنون نه تنها به الگويي براي نوجوانان برومند ايران اسلامي تبديل شده بلکه آوازه حماسه جاودان او در ديگر کشورهاي اسلامي به ويژه لبنان و فلسطين، مايه برانگيختگي و خيزش جوانان مقاومت در برابر حملات رژيم صهيونيستي شده است.

ساخت موزه شهداي دانش آموز درخانه پدري شهيد فهميده درکرج مي تواند گامي هرچند ديرهنگام وکوچک درانعکاس رشادتهاي دانش آموزان شهيدي باشد که در پاسداشت ارزشهاي والاي انساني و اعتلاي باورهاي ديني جان خويش را فدا کردند.

دفاع مقدس ملت نستوه ايران بستر طلوع و بالندگي اين چنين مجاهداني بود که ره صدساله را يک شبه طي کردند و به اسوه هاي اخلاقي و حماسي مردم ايران پيوستند. نوجوانان و جوانان ايران اسلامي نيز با تأسي به روحيه والاي شهدايي چون فهميده در راه خودباوري و خداباوري بيش از پيش گام برداشتند، چنانکه موفقيت هاي دانش آموزان ايراني در المپيادهاي علمي و مسابقات بين المللي مؤيد اين مسئله است که آنان داراي روحيه جهادي در هر ميدان و آزموني هستند.

به دنبال نامگذاري هشتم آبان به عنوان روز بسيج دانش آموزي، سازماني به همين نام تشکيل شد و هم اکنون اين سازمان با همکاري وزارت آموزش و پرورش در 53 هزار واحد آموزشي اقدام به تشکيل واحدهاي مقاومت بسيج نموده و با جذب دانش آموزان به اين واحدها بخش عظيمي از ارتش 20 ميليوني را تشکيل داده است.

در حال حاضر 4 ميليون و 500 هزار دانش آموز در دوره هاي راهنمايي و متوسطه اعم از دختران پسران جذب بسيج دانش آموزي شده اند که بيش از 450 هزار نفر از آنان عضو فعال بسيج دانش آموزي هستند که مسئوليت هدايت و کنترل واحدهاي خود را بر عهده دارند.

از آنجايي که سالانه 900 هزارنفر از دانش آموزان در دوره هاي راهنمايي و متوسطه به عضويت بسيج دانش آموزي پذيرفته مي شوند و به همين ميزان پس از پايان تحصيل به اقشار ديگر بسيج مي پيوندند، لزوم تربيت نيروهاي متعهد، متدين و با روحيه انقلابي و مسئوليت پذير که در آينده توانمندي نقش آفريني در عرصه هاي مديريتي، علمي، فرهنگي و اجتماعي کشور را داشته باشند، در بزرگ ترين تشکل دانش آموزي احساس مي شود.

مسئولان سازمان بسيج دانش آموزي با توجه به تدابير رهبر معظم انقلاب مبني بر پرورش نيروهاي بسيجي طبق الگوهاي همطراز با انقلاب اسلامي و آرمان هاي امام راحل و همچنين گفتمان غالب علم و جنش نرم افزاري و بر اساس تنظيم سند چشم انداز بيست ساله کشور، تغيير شرايط داخلي و منطقه اي، شکل گيري فرصت هاي جديد در کشور، از ميان رفتن تهديدات و تغيير نوع و ابزار تهديدات خارجي بر ضرورت بازنگري در سازمان مذکور تأکيد دارند.

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 598
  • کل نظرات : 297
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 224
  • آی پی امروز : 94
  • آی پی دیروز : 58
  • بازدید امروز : 162
  • باردید دیروز : 328
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,020
  • بازدید ماه : 3,592
  • بازدید سال : 20,146
  • بازدید کلی : 1,012,212
  • کدهای اختصاصی
    « ارسال برای دوستان »
    نام شما :
    ایمیل شما :
    نام دوست شما:
    ایمیل دوست شما:

    Powered by ParsTools
    مطالب پر بازديد اثر آلودگی روی کیفیت زندگی بازدید : 25477
    ارتباط فردوسی و سلطان محمود غزنوی بازدید : 15925
    هواكره چيست؟ بازدید : 13473
    نمونه سوال فیزیک (مدرسه تیزهوشان) اول راهنمایی بازدید : 10773
    تفسیر ایت الکرسی بازدید : 10639
    هنجار و ارزش های اجتماعی بازدید : 10399
    معرفی شغل پزشکی بازدید : 9129
    تیتراسیون اسید-باز بازدید : 8109
    ساختار سلولی چیست بازدید : 8009
    مهمترین مشکلات معلولین جسمی و حرکتی بازدید : 7483
    اصول راه اندازی یک کسب و کار موفق بازدید : 6901
    اهميت جنگل ها و مراتع بازدید : 6641
    آشنایی با رشته مکانیک خودرو بازدید : 6549
    موقعیت جغرافیایی کرج(البرز) بازدید : 6231
    تاریخچه ارگ بم بازدید : 6135
    نقش رسانه ها در پیشرفت جامعه بازدید : 6037
    اثرات نور بر روی گیاهان بازدید : 5837
    انگیزش چیست بازدید : 5397
    پروژه مخابرات پایان نامه دانشجویی بازدید : 5129
    سوالات روش هاي تحقيق در روان شناسي و علوم تربيتي بازدید : 4935
    نقش سرمایه انسانی در توسعه اقتصادی بازدید : 4757
    نمونه سوال مدرسه تیزهوشان علوم اول راهنمایی بازدید : 4733
    نظام اقتصادی بازدید : 4733
    سوالات روش هاي تحقيق در روان شناسي و علوم تربيتي بازدید : 4687
    وكالت بلا عزل بازدید : 4509
    روشهاي نگهداري مواد غذايي بازدید : 4419
    قانون های نیوتون بازدید : 4317
    مقایسه ساعت کار ایران با سایر کشورها بازدید : 4295
    آب و هواي آسيا بازدید : 4229
    نكات ايمني در ساختمان سازي بازدید : 4065
    سخنان آموزنده: