loading...
کـــــــــــــــــرج 2
نــــــیـما اقایـــی بازدید : 931 دوشنبه 19 مهر 1389 نظرات (0)

اهم مشکلات اجتماعی ایران

مرکز پژوهشهای مجلس شورای ، بیکاری ، اعتیاد ، فقر و طلاق را به عنوان مهمترین مشکلات اجتماعی کنونی کشور اعلام نمود .مرکز مذکور با استناد به یک پژوهش این موضوع را اعلام کرده و یادآوری نموده است ، روند اعتیاد ، خودکشی ، سرقت ، فرار از خانه ، قتل ، نزاع و جرائم جنسی نیز از آسیبهای اجتماعی است که جامعه دامنگیر آن می باشد . به گزارش این مرکز اعتیاد روندی کاملاٌ صعودی دارد به گونه ای که میزان آن در یک دوره هفت ساله تقریباٌ دو برابر شده است ، نزاع نیز روندی صعودی داشته و روند سرقت نیز اگر چه نوسان دارد اما بیشتر صعودی است . روند جرائم جنسی در ابتداء دوره مورد مصالعه صعودی بوده که بعداٌ نزولی شده است .

 تمام موارد ذکر شده معلول عواملی می باشد که چنانچه برنامه ریزی مناسبی در سطح کشور انجام گیرد روند صعودی آسیبهای اجتماعی فوق الذکر ابتداء کند شده و سپس سیر نزولی پیدا کرده و بتدریج کنترل وحالت طبیعی بخود خواهد گرفت ، ریشه اصلی تمام این نابسامانیها در عدم وجود عدالت بمعنای عام آن و در زمینه های مختلف خصوصاٌ عدالت اقتصادی و اجتماعی می باشد ، دولت نهم که با شما عدالتخواهی اداره امور جامعه اسلامی را بر عهده دارد ضرورت دارد با برنامه ریزی بلند مدت ( بصورت ریشه ای ) و با برنامه ریزی کوتاه مدت ( بصورت مقطعی ) با این ناهنجاریها که چهره منور جامعه اسلامی را در انظار بصورت زشت جلوه میدهد مبارزه اساسی نماید. بیان آسیب های ذکر شده آنهم از طرف مرکز پژوهشهای مجلس جای تقدیر و تشکر دارد . بر نمایندگان مردم در مجلس و قوه قضائیه است که دولت را در گسترش برنامه عدالتخواهی که در دست اقدام دارد یاری نمایند و سازمانهای متولی مبارزه با این پدیده های اجتماعی همچون بهزیستی ، کمیته امداد ، نیروی انتظامی و دستگاههای متولی تأمین اشتغال و رفع معضل بیکاری همت خود را دو چندان نمایند ، با اندکی تأمل می توان علت اصلی اعتیاد ، فقر ، طلاق و سرقت و ... رادر جامعه را مشکل بیکاری وعدم تأمین معیشت خانواده ها اعلام نمود و تا زمانیکه بیکاری وجود دارد آسیبهای فوق الذکر گسترش خواهد یافت .

 

فقر مهمترین مشکل اجتماعی در ایران است

اولین نشست علمی و پژوهشی سال 88 با عنوان اثرات فقر بر آسیب های اجتماعی با تاکید بر مقوله اعتیاد با حضور جمعی از پژوهشگران و فعالان حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد صبح روز چهارشنبه در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد.

مدیر کل دفتر مطالعات اجتماعی و فقر زدایی وزارت رفاه و تامین اجتماعی گفت: طبق ارزیابی بسیاری از کارشناسان برجسته اقتصادی و اجتماعی، مهمترین و اصلی ترین مشکل اجتماعی در ایران فقر است که نابسامانی های دیگر را نیز در پی دارد.

به گزارش خبرنگار مهر ، اولین نشست علمی و پژوهشی سال 88 با عنوان اثرات فقر بر آسیب های اجتماعی با تاکید بر مقوله اعتیاد با حضور جمعی از پژوهشگران و فعالان حوزه مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد صبح روز چهارشنبه در مجموعه فرهنگی شقایق برگزار شد.

در این نشست عبدالله عمادی مدیر کل دفتر مطالعات اجتماعی و فقر زدایی وزارت رفاه افزود: فقر قانونا جرم نیست ولی زمینه ساز آسیب های اجتماعی است که مستقیم یا غیر مستقیم در زمره مسائل اجتماعی به شمار می رود. فقر در تاریخ بشری قدمت دیرینه ای دارد معضلی که مشکلات فراوانی تاکنون به وجود آورده است.

وی تاکید کرد: فقر از ساده ترین و ملموس ترین سطح یعنی تخریب و تذهیب جسم انسان تا بالاترین سطح تکامل بشری را با تهدید جدی روبرو ساخته است.

مدیر کل دفتر مطالعات اجتماعی و فقر زدایی وزارت رفاه با اشاره به بحران های اقتصادی فقر و نابرابری و بی عدالتی و تاثیر آن در انحرافات اجتماعی افزود: همبستگی بین این عوامل در تحقیقات به اثبات رسیده است با این همه بسیاری از کارشناسان نیز معتقدند که اعتیاد موجب فقر می شود و بر عکس .

عمادی تصریح کرد: جهت افزایش رفاه اقتصادی و کاهش فقر، وزارت رفاه اقدامات جبرانی برای ارتقای سطح ایمنی رفاه اجتماعی برای کلیه گروه های هدف برنامه ریزی کرده است.

وی افزود: در این خصوص اعتباراتی توسط وزارت رفاه برای اجرای طرحها و برنامه های سازمان بهزیستی کشور و کمیته امداد امام خمینی (ره) در سال 86 و 87 منظور شده است.

مدیر کل دفتر مطالعات اجتماعی و فقر زدایی وزارت رفاه در پایان بر تلاش این وزارتخانه جهت فقر زدایی و کاهش آسیب های اجتماعی بویژه اعتیاد تاکید کرد.

«اظهارات افراد خارج از دبیرخانه ستاد، مندرج در اين مقاله الزاماً به معنای موضع رسمی ستاد مبارزه با موادمخدر نمی باشد.»

 

چالشهاي تبليغات بازرگاني در ايران

تبليغات، يكي از ابزارهاي اصلي بازاريابي است. در سالهاي اخير باتوجه به افزايش تنوع توليدات و گسترش بازار مصرف داخلي، استفاده از اين ابزار مهم بازاريابي نيز در حيطه اصلي خود؛ يعني بازرگاني گسترش يافته است. تنوع موجود رسانه ها نيز بستر مناسبي براي پخش و انتشار پيامهاي مختلف بازرگاني ايجاد كرده است.

امروز مصرف كنندگان در اثر افزايش سطح آگاهي و اطلاعات عمومي، براي تصميم گيري در انتخاب كالا و خدمات، آزادي عمل بيشتري پيدا كرده اند و با تجزيه و تحليل پيامهاي بازرگاني قادرند كالاي موردعلاقه خود را انتخاب كنند.

علاوه بر اين مفهوم «رقابت» با استفاده ابزاري از تبليغات، مفهوم واقعي‌تري به خود گرفته است. همان‌گونه كه مصرف‌كننده با بهره گيري از تبليغات، حق انتخاب خود را عملا اعمال مي‌كند، توليدكننده نيز شيوه تماس با مخاطب و مصرف كننده موردنظر خود را پيدا مي كند.

در اين ميان تبليغات، نزديكترين شكل پيوند و همكاري ميان تجارت و هنر را نشان مي‌دهد؛ به طوري كه خلاقيت هنري در هيچ عرصه ديگري، اين چنين به سمت اقتصاد كشيده نمي‌شود. براين اساس پيام دهندگان، تبليغات را نوعي سرمايه گذاري مي دانند نه صرف هزينه و بنابراين اغلب سازمانها و بنگاههاي اقتصادي و صنعتي به برگشت هزينه هاي پيامهاي بازرگاني مطمئن و اميدوارند.

عوامل متعددي در توليد نهايي يك تبليغ يا پيام بازرگاني دخالت دارند كه كارفرما، شركت تبليغاتي، رسانه، مشاور بازاريابي، مصرف كننده و نهادهاي قانونگذاري و سياستگذاري از مهمترين اين عوامل به شمار مي روند.

بي ترديد تعامل و همكاري نزديك ميان اين عوامل در اثربخشي پيام بازرگاني نقشي عمده و موثر دارند و برعكس، ناهماهنگي ميان اين عناصر پيام يك اثر تبليغي را خنثي و حتي منفي خواهدكرد.

باتوجه به كاركردهاي گسترده تبليغات بازرگاني در شرايط متحول و بازارهاي مصرفي امروز، ضرورت تعامل بيشتر ميان دست اندركاران پيامهاي بازرگاني و نيز تلاش درجهت كاهش هرچه بيشتر پيامهاي منفي تبليغات بازرگاني و افزايش كاركردهاي مثبت و توسعه‌اي آن در جامعه اين‌بار تدبير تصميم به بررسي و تحليل مسايل و چالشهاي تبليغات بازرگاني كشور در چارچوب يك ميزگرد گرفته است.

در اين ميزگرد كه در دو شماره تقديم علاقه مندان مي شود، چند تن از استادان و مديران حوزه مديريت بازرگاني و تبليغات ضمن قبول دعوت تدبير به بررسي و نقد چالشها و محدوديتها و امكانات موجود تبليغات بازرگاني پرداخته و هريك ديدگاههاي خود را در اين زمينه متناسب با وقت جلسه بيان كرده اند.

يادآور مي شود براي شركت در اين جلسه از مسئولان ذي‌نفع ازجمله نماينده صداوسيما دعوت به عمل آمد، اما در آخرين لحظات اطلاع حاصل كرديم كه نماينده صداسيما به علت اينكه دعوت‌ با تأخير از آنها صورت گرفته است، در اين جلسه حضور نخواهد داشت.

 

 

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 598
  • کل نظرات : 297
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 224
  • آی پی امروز : 1
  • آی پی دیروز : 44
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 165
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 7
  • بازدید ماه : 1,415
  • بازدید سال : 14,928
  • بازدید کلی : 1,006,994
  • کدهای اختصاصی
    « ارسال برای دوستان »
    نام شما :
    ایمیل شما :
    نام دوست شما:
    ایمیل دوست شما:

    Powered by ParsTools
    مطالب پر بازديد اثر آلودگی روی کیفیت زندگی بازدید : 25467
    ارتباط فردوسی و سلطان محمود غزنوی بازدید : 15915
    هواكره چيست؟ بازدید : 13461
    نمونه سوال فیزیک (مدرسه تیزهوشان) اول راهنمایی بازدید : 10763
    تفسیر ایت الکرسی بازدید : 10627
    هنجار و ارزش های اجتماعی بازدید : 10387
    معرفی شغل پزشکی بازدید : 9121
    تیتراسیون اسید-باز بازدید : 8099
    ساختار سلولی چیست بازدید : 7997
    مهمترین مشکلات معلولین جسمی و حرکتی بازدید : 7471
    اصول راه اندازی یک کسب و کار موفق بازدید : 6893
    اهميت جنگل ها و مراتع بازدید : 6633
    آشنایی با رشته مکانیک خودرو بازدید : 6493
    موقعیت جغرافیایی کرج(البرز) بازدید : 6223
    تاریخچه ارگ بم بازدید : 6125
    نقش رسانه ها در پیشرفت جامعه بازدید : 6029
    اثرات نور بر روی گیاهان بازدید : 5829
    انگیزش چیست بازدید : 5387
    پروژه مخابرات پایان نامه دانشجویی بازدید : 5123
    سوالات روش هاي تحقيق در روان شناسي و علوم تربيتي بازدید : 4929
    نقش سرمایه انسانی در توسعه اقتصادی بازدید : 4749
    نظام اقتصادی بازدید : 4727
    نمونه سوال مدرسه تیزهوشان علوم اول راهنمایی بازدید : 4727
    سوالات روش هاي تحقيق در روان شناسي و علوم تربيتي بازدید : 4681
    وكالت بلا عزل بازدید : 4501
    روشهاي نگهداري مواد غذايي بازدید : 4411
    قانون های نیوتون بازدید : 4309
    مقایسه ساعت کار ایران با سایر کشورها بازدید : 4289
    آب و هواي آسيا بازدید : 4223
    نكات ايمني در ساختمان سازي بازدید : 4057
    سخنان آموزنده: